"The moment a child is born, a mother is also born."



Yoga na de bevalling helpt je lichaam op zachte en duurzame wijze te herstellen. Speciale yogahoudingen voor je dieper gelegen buikspieren, rugspieren en bekkenbodem ondersteunen het natuurlijke sluitende proces van het lichaam na de bevalling. De meeste vrouwen hebben na de bevalling nog een diastase (wat voelt als een ruimte tussen je rechte buikspieren), die ervoor kan zorgen dat je coresterkte niet optimaal is en bijv. rugklachten of bekkenbodemklachten geeft. Ook werk je aan een juiste houding, het ontspannen van schouders en nek en het versterken van je balans.

Daarnaast is er aandacht voor ontspanning en je mentale welzijn als nieuwe mama. De geboorte van je kind heeft naast een impact op je lichaam ook een grote impact op je geestelijke welzijn. Het heeft tijd nodig om te wennen aan de nieuwe situatie.

De yogahoudingen worden gradueel opgebouwd, zodat je toewerkt naar het (weer) kunnen doen van een reguliere yogapractice of een andere sport die je normaal gesproken beoefent.

Postnatale yoga

postnatale yoga sukha love yoga

Privé postnatale yoga

Vanaf twee weken na de bevalling kun je beginnen met postnatale yoga. Ik kom dan bij je thuis voor een privé-sessie. Je baby kan lekker meedoen, maar als je liever een uur volledige aandacht voor jezelf wil, kan het uiteraard ook zonder je baby erbij. Geen probleem als er tussendoor gevoed of verschoond moet worden! 

- €65 incl. btw voor een privéles van 60 min. bij jou thuis (max. 2 deelnemers).

- €180 incl. btw voor drie privélessen van 60 min.

" Ik heb de privélessen van Myrthe als zeer prettig ervaren. Myrthe sloot aan bij mijn lichamelijke welzijn en ik kon zelf inbrengen waaraan ik wilde werken. Ik vond het prettig om stil te staan bij de minutieuze bewegingen en merkte dat deze misschien nog wel meer impact hebben dan de grotere bewegingen die ik bij andere sporten gewend ben te doen. Myrthe geeft de uitleg op een rustige en duidelijke manier en geeft de benodigde feedback. De lessen boden me een moment voor mezelf: om te werken aan mijn herstel en om te ontspannen".

- Josje